Saturday, June 13, 2009

感触。。。

有时真的是不懂。。。 到底他们对谁都是那么热情。。。 还是因为我和某某人的‘有可能’。。。而在间接中得到了厚待。。。有时会让我不停的在这问题中徘徊,挣扎。。。 有时又想到。。。酱子想他们。。。很不对。。。会觉得自己是在以小人之心,度君子之腹。。。唉。。。每当想问个明白时,又怕自己的厚待会因此而没有了。。。很怕我得到的答案真的是那样。。。所以。。。就浑浑噩噩的混了过去。。。仿佛带着假面具面对他们。。。 也许人生。。。就是这样的吧。。。只要没把事情的真相摊开来得那么彻底。。。也许,就这样一辈子了吧。。。maybe 这就是所谓,不是每件事情都要问个清清楚楚的吧。。。这句话,也许会有它自己的意义。。。

而每次看到他们一家兄弟姐妹的关系那么好。。。都会额外的羡慕。。。会不禁的感叹,为什么自己的兄弟姐妹没办法像他们呢?他们都可以办得到,把心事摊出来讲,还可以有商有量的。。。为什么我的就不可能发生的呢?是自己也有戒心,还是因为性格问题呢???我也不知道。。。

最近常做了facebook里的心理测验,有些还蛮准的。。。譬如: 测验你的桃花运的。。。这是我的测验答案。。。

“你的桃花運其實還不錯,只是有時候你實在表現的太做作、太矜持喜歡掩飾自己的感情隱藏自己的感覺。導致人家就算真的對你有意思,可能也會因為猜不到你 的心意而却步 不前,甚至做罷。自己做的事只好自己承受。又要馬兒好又要馬兒不吃草,心裏想吃蘋果却偏偏告訴人家你想吃香蕉。不了解你的會猜得到你心裏想的那才真有鬼。 學會順其自然,學會大方表現感情。。。

这些还蛮准的。。。太做作,太矜持。。。真得很像我的性格。。。 有时候,我也曾经想过为什么自己不能像别人那么的玩得。。。maybe只要我再38 点,就可以了吧。。。 or maybe 我再38 一点。。。就能融入他们的话题。。。成为他们一分子呢?太做作,太矜持的我。。。我自己也不喜欢。。。

我需要学习的,应该就是。。。学会顺其自然,学会大方的表现感情吧。。。

4 comments:

Anonymous said...

yo.. i m wei.

i understand what u mean at below.. above de not understand le.. hahaa..

maybe ur style is like this de..
u only not 太做作,太矜持 when u together with ur good friend...

actually no just u have ur problem de.. everyone also have their dificulty de..me also have and i m still thinking how to "fix" myself since "years-years" ago until now.
still search for an answer on this.

sometime there is no other ppl can help u de so dun think there is "free gift drop from sky", most of the time there is just u can help urself, sure u know wat i mean right?

dun 羡慕 other ppl family, there is not much u can change a ppl de. but u can change urself right? make urself useful, indepandent, make urself as a shelter to others.

sometime complain cannt help things goes fine it help only to release ur strees but changes u make can help solve things/problem that u face.

dun stay there and watch, come and walk out of it... u can change ur life. dun being control by the enviroment.. u r not the only victim..

p3eng peNg wond3rl@nd said...

walau... so chim chim... since when u know so chim chim sentence de??? make me scare oh~~

Anonymous said...

keng le.. so u know me chim chim.. haha..

Cherry said...

dear..i think me also same like u lor...hehe..but this is my own style mah...susah change also de...
anyway, u dun think too much la..every ppl characteristic not same mah...
like 柴九 said: '人生有几多个十年,最紧要痛快...'right? hehe..
we gambateh together lor..be happy..hehe